24 October 2010

mencari ketenangan..

hari ini menjalani khdupan sperti byase.. bngon pg.. kmas blik.. kmas uma.. tp tenga2 kmas tuh awk anta msj kat sy.. tp sy ta blas msj awk.. sori awk.. mmg sy sengaje.. na tngok awk bile sy ta blas msj awk.. tp tade pape respon pown dari awk.. then tenga ary sy msj awk.. tp lpas awk blas sy tros ta blas.. knape?? ntah la.. sy sndri tatau.. sbb sy rase bile sy blas sy mkin skit aty kowt.. urm..

waktu ptang dpenuhi dengan mluangkan mase di tasek bersama aqish dan ayu.. menaiki viva singgah ke kdai membeli aiskrim.. dan menuju terus ke tasek.. di tasek kami makan aiskrim bersama.. teringat kenangan mkan aiskrim ngan awk.. tiap kali awk balek msty na blanje sy aiskrim mcd kan.. thanz awk.. dudk di tepi tasek smbil mencari ketenangan sambil melihat karenah manusia bersama keluarga.. menangis.. makan.. jogging.. berkejaran.. sangt bahagia mereka.. alhamdulilah.. terima kasih pade tuhan kerana aku mseh mampu melihat anugrah darimu.. sebelum maghrib menjelma.. kami pulang ke rumah.. tiba drumah mnunaikan solat asar sblum terlmbat.. berkmas rumah dan mnyediakn mkan mlam.. krana umi. abah da adek2 tiada drumah.. msak hanyer skdar yang mampu dan simple.. sdap ta sdap laen crita.. bak kate umi lau dier soh msak, yang pnting kte mencuba.. hahaha stelah slesai.. pergi membersihkan diri dan ape yang ptot..

azan mghrb berkumandang.. sedia untuk menunaikan printah nya.. pas uh ingin mendapat kan ktenangan yang lbeh.. jdi membuat kputusan untuk membaca ayat2 suciNYA.. ya allah.. sangat besar rahmat mu.. mengalir air mata ini bile mlafazkan ayat2 suci al-quran.. ketenangan yang ku rase, ketenangan sperti trlepas semua derita dan mslah.. sungguh sayu hati ini... slpas siap.. trus manunaikan solat isyak..

slepas solat trun ke ruang tamu dan mkan bersama keluarga.. riang sungguh hati ini mlihat senyuman umi, abah dan adeq2ku.. ya allah kau biarkan lah snyuman yang ku lihat pada ktika itu berkekalan selamanya.. biarlah aku hilang segala yang laen.. tp jgan kau hilang kan mereka dari pandanganku.. ku memohon pada mu ya allah.. siap berkemas da menonton tv bersama..
dan skarang aku sdang meluahkan isi hati ini.. tp bukan kesemuanya.. krane ada perkara2 yg harus dsimpan saje d dalam hati.. biar hati saje yang mengetahui nya..

esok hari kertas tamadun dunia akan dihadapi oleh aku.. smoga dngan brbekalkan ilmu dan rahmat dariMU aku mampu mnjwab dengan tenang..


TERIMA KASIH YANG TAK TERHINGGA KEPADAMU YA ALLAH..
p/s : doaku untuk teman2 yg sentiase bersama dan untuk awk sentiase sy ucapkan.. smoga awk dan teman2 saye mendpt khdupan yang bahagia dan ceria selalu.. menjalani khidupan dengan tenang dan menerima semua yang berlaku dengan tenang sentiase..
syg sy pada awk ta pena hilang..

0 comments: