10 October 2010

kenangan terindah di ppjb

asalamualaikum..
9 ~ 10 oktober 2010..

na cter sal trikh ats uh tau.. hehe. ok slame 2 ari saye dan kwan2 saye berada di politeknik premier johor bahru. krane mngikuti "program tuai bakti ' smlam di ppjb, slangkah ke ipt' ."

sngat la sronok dan gembira disane.. ok.. mari start brcerita.
kami berkumpul d smkdpt pd jam 8.30 pg gitu la..kne la tggu yg len sumer smpai.. tp de sorng mamat nieyh ley lmbat lax an... so ktorng gerak la dlu tok g daftar. coz dorng tlis at surt uh kne dftar kol 9. then smpai je sane tros menuju ke cafe 'berdekatan masjid' hahhaa.. first2 smpai uh confuse la gak an,, betol ke cafe nie.. ke ade cafe len.. haaa. sbb yg aku tau cafe at poli ue cafe tu je lah.. 2 pown aku tau bab aku de join program pringkat kbangsaan at c 2 mse aku form 4 kowt.. haha .. tp, mse ktorng smpai uh tade sape2 melaen kan dak2 poli uh jerk.. agak mnyakit an aty la jgak an.. tp de la sorng 'abg' menegur kami nie.. maka tdak slah cafe la kami nieyh sumer..

hahaaa.. ok. pas uh ktorng sumer dok la at cafe uh smbil wat cafe uh kami punyer.. hahaha.. snap gmba adlh pekare wjib.. dan tersngt lame la kami menunggu lbey kurng smpai kol 12.. agak mnyirap kan darah la an.. tp mseh bole cool lg.. hahhaa.

nie la sbahagian hasil nyer..


then ta lame pas uh mereka2 pown mngumpul an kami dan membawa kami ke 1 blik rekreasi di blok mane tuh ta engt la an.. tok mjlis penyerahan adik angkat dan mjlis perasmian.. dlam tuh ktorng je lah yg tersngt la kecoh.. bab mse tuh gak bru tau yg hanyer kami je yg form 6.. bab mse at skula ckgu ckp yg g tuh sumer dak2 form 6 je.. tp ta rupe nyer.. tape la..

then lpas je ketua fasilitator uh bebel pot pet pot pet.. smpai la at mjlis penyerahan adik angkt pade kaka or abg angkat msing2.. haha dier sbot name sorng2 tuh.. tebal kan je la muke mse uh.. tp fun gler la.. hahhaa dan saye mendpat kaka angkat yg bername NUR HIDAYAH BINTI JAHENAH or name mnje dier yaya.. dier sngt la chantex.. act da knal dier tp just kat facebook je la.. dier ta pasan at saye pown.. hahaha.. tape.. ta kesa..
nie la dier kaka sayer..
hehhee then lpas je abes mjlis uh.. kami kuar tok wat ice breaking lam group.. cam byase la.. knal an dri.. knal kaka angkt msing2.. abes je sumer tuh kami pegi mkan dlu.. bab pyot da mnyanyikan lagu negaraku yg sngt kuat.. tp aku slow an volume dier bab ta mau kaka aku denga.. malu doe.. haaa.. pas da siap mum uh kaka aku bwak la aku msok blik..

rhat2 jap.. pas uh bersiap smua tok mneruskan aktvti mereka2 sumer tuh.. mse tuh berkmpul at blik rekreasi gak.. tp at blok len la.. cam byase la mane2 kem ke kursus ke akan ade LDK yg soh mencari logo. name n segale psal group kte.. kami pown crik la.. ntah pape saje yg ktorng wat an.. hahha.. pas uh kne persnt at dpan.. mcam hape je kan aku ckap.. mlalut lalut jerk.. hahaa.. TAPI aktvti yg nie.. ade mrkah dan group mane yg klah akn dimandikan ok. jgn sala bace D.I.M.A.N.D.I.K.A.N dengan air sorng 1 baldi ptg ti.. dan group yg sngt bertuah tok dmandi kan adlah group STARLIGHT GENERATION... yeyh.. e 2 adlh group aku.. haahaaa hhooyyeehhh dpt mndy free tau.. hahaha..

abes je aktviti tuh.. semua group dberi beberape tmpat lam kwasan poli uh.. sumer kene g sane dan amek gmba at tmpat tuh.. pergghh.. ta cam jaoh2 gler atok la an sumer nyer,, tecabot kaki d buat nyer.. layan kan aje lah.. hahaha.. smpai at satu tmpt at depan galeri kowt.. ade la bdak2 dok at c 2 rmai2 wat esement kowt.. tenga2 belari de sorng dak pompuan uh. ' eh2,, kau adek angkat yaya an' hah.. aku ker??? hahhaa mse uh wat la brek emrgncy. nseb bek ta tebabas. dah la dpn uh tgge mau ta nyayer lau aku jtoh kan?? haha then dengan bangge nyer aku pown jwab "a'ah adik yaya" hahah.. pas uh meneruskan larian tok mengejar dak group yg da jaohh mninggal an aku.. tp an aku denga dak uh ckap "yaya mmg dpt adik yg puteh jer" eerrkk... puteh kerp?? da itam la kowt.. ok wat ever.. pas uh crik la sumer tmpat2 yg dier bg tuh smpai abes.. da abes je tros aku tepon ayu tnyer kat mane n ktorng lepak at msjid je.. mlaz na blik blik bab pas nie de game ptg lax.

da puas mnum mkan segale.. aku mcj yaya bgtau aku da grak g glanggang dlu.. tp dier ta join. dier pnat. ok tape.. saye pham kaka.. ktorng pon tros gerak g glanggang bola tampar.. haha.. men bola tmpar beb.. jgn ta tau.. haaaa... firts2 tuh group aku lwan group syazwan arami tau.. ha jgn ta tau.. kami mnjdi msuh ktat tok beberape mnit pde ktika itu... hahaha.. mse game tuh group kami mnang. dan ketua fasi memberi kami peluang lwan ngun group ajk prgram tok kurang kan denda kami yg na kene mandi td uh.. klau kami mnang ta kene mandi.. dan kalau kalah just kne mndy 2 baldi je bab group aku 4 orng je.. kami pown mmbuat kptusan tok berlwan.. tp kami tetap klah ta jaoh mane pon 14-15 kowt.. kne la mandi jugak kan.. fun gler beb.. ukan snang na kne mandi tengah jlan raye tau.. haha then kami ber4 pown dengn rela hati dok la mencangkung tenga jlan dan bersedia tok d mandikan.. hahhaa.. besh tau.. hahahaha

ok..then da maghrib. sumer balik blik msing2 tok solat dan mkan sblom mneruskan aktviti mlam plak.. smpai je blik dgn lencun tuh pas kne mndi.. saye dpt hadiah dari kaka yaya sayer tau.. na tau ape?? hah.. senyuman yg sngt mnis dari dier.. sygs kamu..!! muahhxx... hehehee pas uh.. tros je pi mandi yg sebena benanyer.. hahhaa.. siap mndy lpak2 jap.. pas uh kuar na pi mkan mlam.. tp ta mkan pown bab laok ta sodap.. aku beli roti jerk.. tp roti tu pown ta mkan.. hahha.. tros jer g blik rekreasi gak blok len jugak tok aktviti mlam.. mse tuh dier de bg 2 bgkus megi n 2 bgkus nescafe tok ktorng mkan ngun kaka angkat msing2.

aktviti mlam tade pe pown malaen kan men nanes2.. hahaha tayah la cter bab uh.. biar lah rahsia..hahhaa

abis lam kol 12 lbey gak kowt.. balik blik je g toilet jap.. pas uh bring2 tros je tetido. hahha.. yeyh.. ta mkan pown megi tuh.. ag pown tyme uh kaka aku nga wat esement dier,, ta mau la disturb an... dan aku pown tetido la kat ats katil tuh.. hahha

bangon pagi gosok gigi guna ubat gigi safi.. gigi putih cantek skali.. guna ubat gigi safi... yeeyyhhh..


bngon je uh tros g toilet bab pyot aku skit tyme uh.. mybe ta mkan kowt smlam.. hahahaa da alang2 bngon uh tros je mndi2 siap2 tok g snaman.. haha.. aku gerak dlu bab kaka yaya bru siap mndi.. hehee.. aku g trun dulu ngun ayu n kaka dier.. tp ta lame pas uh kaka aku pown smpai. hehee.. tade snman pe pown just jogg pusing 1 poli tuh jerk.. sakit kaki yg teramat la sngt..

da abes je sumer tuh.. tyme tok sarapan.. hahaa bile pyot suda kenyng,, kami pown blek blik tok kmas dan bersiap2 tok mjlis prasmian dan pulang ke rumah msing2.

ok... bile da siap berbaju kurung da berkemas.. aku pown kuar la mniggal kan blik yg cantek e2.. dan katil yg tlah membuat aku terlena smpai rase ta nax bngon pg tuh.. hahha terima ksih tuan punyer katil @ gf apex.. lupe la name dier.. > tp sblom aku kuar tuh aku bg kaka yaya tedy bear tok dier wat knangan.. na tau ta teddy bear tuh kan.. teddy bear yg aku pling suker lam bnyak2 teddy bear yg mlambak at blik aku tuh,, hehe.. jge dier bek2 tau yaya.. tngok dier engat ina tau2.. hehee.. rindu kamu.. cantex juga bunga yg yaya bg tuh.. ina ltak at ktil cam yaya ltak.. na tito je engt an tuan dier.. hehehe

then pas ue mjlis pnutup.. pnyerahan cnderahati dan sesi begamba.. hehehe... pas uh kan.. ktorang kene mkan biskut yg da lemau tuh ngun kaka or abg masing2.. biskut tuh dier mase first2 mcam brang amanah la kan..

then. pas siap sumer tuh bersurai la sumer.. rase cam tnak blek je tyme uh.. hahaha.. pas da siap sumer uh.. g la mkan wat kali terakhir ngun yaya n mber2 dier.. ta tau name la.. sori yer.. tp besh uh dok mkan ngun kamu.. lg2 yg dok dpan aku tuh ta abes2 wat aku ktawe jerk.. hahaha siap je mkan dorng ajak amek gamba ngun dorng.. haha.. aku lyan kan je larh.. pas uh aku lax yg tekena blek an.. huh,, saba je lah.. hahaha

dan dsitu berpisah la kami membawa haluan msing2.. waaaa... sdey ooo tyme tuh...

bersama ngun siti noraim bt abdul ghani.

ngun kaka yaya sayer..

nie ngun kaka angkat ayu.. sape eik name dier. luper la.. haha name glamor dier Que je yg aku tau. (ade orng ckap gmba nie cam na menari pown ade.. haha)

aidil. yus. yaya. ina (yess.. mereka2 sngt la tinggi)

inie pic dak2 shula aku. yg tenga2 baju itam kuning tuh fasi ye bukan student..

inie gmba kami semua yg terlibat.


kawan-kawan yg ina knal at poli uh.. jgn lupe ina tau.. sronok dpt jumper korunk sumer..

mengenalimu 1 ksyukuran bg ku, bergurau dengn mu 1 kbahagiaan, mlupakan mu akn ku elakkan, 1 permintaan dari haty, smoga persahabatn kte kekal berpanjangan...


*gamba or video nty aku msok an kayh.. skit mate dah ngadap nie.. sori.. lau na tngok bkak la nty2..

0 comments: