25 April 2011

persahabatan..

adakalanya kita perlu menangis.
agar kita tahu hidup ini bukan sekadar ktawa.
dan adakalanya kita perlu KETAWA.
agar kita tahu betapa mahalnya nilai AIRMATA.
bersyukur kepada orang yang MENYAKITIMU.
kerana dia yang MENABAHKANmu.
bersukur pada orang yang tak MENGENDAHKAN mu.
kerana dia memupuk mu berdikari..
bersyukur pada orang yang MENJATUHKAN mu.
kerana dia orang yang memperhebatkan kemampuanmu.
bersyukur pada orang yang menyeksamu.
kerana dia yang menguji kesabaran dan ketabahan kamu....


ina, bersedih dan berduka atas apa yang terjadi, aku rasa tak ada gunanya.. baru aku sedar kalau ini yang nak terjadi, ia akan terjadi.. TAPI ingat aje.. setiap perkara yang terjadi dalam susah atau senang ada seseorang yang akan stand sebelah kita iaitu teman. tak kira apa yang kita impikan itu terjadi atau tidak, aku ada selalu kat sebelah kau.


kau ingat lagi ta kau ade bagi kat ina surat yang berdakwat hitam dan biru diatas sehelai kertas berwarna biru laut.. kalau ta silap tahun 2009 kot.. ina terjumpa buku putih ina.. dalam tuh ade surat yang kau bg nie.. ina tau kita ta macam dulu.. tapi bila ina bace balik 1 buku tuh.. sdey ina pkirkan.. kita manusia biasa yang tak lari dari kesilapan. tak lari dari mendengar dan bercakap psal hal orang lain.. sekarang kita semua dah buat hala tuju masing2 dan kehidupan msing2.. entah bila lagi kita semua dapat berkumpul seperti dulu.. suasana yang ina rindu kan.. gelak tawa.. suka duka kita bersama.. namun sampai 1 masa semua berubah sekelip mata..

usah tangisi akan perpisahan,
sebaliknya tangisi akan pertemuan,
tanpa pertemuan,
maka tiadalah perpisahan..

p/s : pada semua budak2 batch 2008/2009 smk bandar seri alam.. terutama kelas engineering.. weh.. rindu la kat koang.. ta nak wat reunion ke taon nie.. lau na buat tuh roger2 lah semua..

0 comments: