26 January 2011

hati dan jasad..


korang na pilih teman hidup... na tengok jasad or hati dier?? zaman skrang msty na tngok dua2 kan.. tp msti la seimbang kan..

setiap manusia diciptakan mempunyai kelebihan dan kekurangan yang tersendiri yang orang laen tade.. tapi walau secantik sehensem mane pon manusia tuh, bukan jasad yang dilihat olehNYA, malah hati yang dilihat. hati manusia sama merah, same tempat dan same darjatnya.. tapi sejauh mane manusia dapat memahami hati sesama sendiri..
walau luaran nmpk sempurna dan lengkap tapi hati tidak ikhlas, jujur dalam ape juga perbuatan tak berguna setakat sempurna di luaran saje.. walau pun ikhlas dan jujur tidak boleh dtunjukkan.. tp dalam hati DIA tahu.. rmai orang cakap "rambut sama hitam, hati siapa tahu."
jangan terlalu mempercayai orang keran sifat luarannya saje.. niat di dalam hati tade sape yang tahu melainkanNYA.. bukan ina na bgtau kat sinie yang ina tak percaya orang sekeliling ina atau cuba untuk tak percaya.. tp setakat untuk berjaga-jaga.. so.. sendiri mau engat la ye..!!
ina cuba menjaga hati drpd mentafsir sesuatu yang tak pasti.. tp ina cuma insan biasa yang ta bole na lari dri semua tuh.. jgn engat diam ina, diam yang sengaja.. tp diam ina bersebab..
*hanyalah luahan hati yg sedang cuba lari untuk mentafsir sesuatu yang ta pasti..

0 comments: